Pozor na dodatečné zvýšení rychlosti elektrokol

Některé obchody prodávající elektrokola nabízí za příplatek i softwarové odstranění omezovačů rychlosti. Ty zajišťují, že při překročení 25 km/h se motor postupně odpojí a jezdec šlape svou silou. Těmto kolům s asistencí se říká “pedelec” (pedal electric cycle). Bývají vybaveny ještě akcelerátorem, pomocí něhož lze bez šlapání uvést kolo z klidového pouze do rychlosti 6 km/h, například při rozjezdu necho chůzi.

Jsou ale cyklisté, kterým limit 25 km/h nestačí. Pokud mezi ně patříte, zbystřete. Při vyřazení omezovače rychlosti musíte totiž vy i váš e-bike splňovat několik pravidel:

Nejedete na elektrokole, nýbrž na mopedu

Při překročení určité rychlosti už nejedete na kole s pomocným motorem. Podle legislativy se jedná o motocykl. Když přímo takový stroj koupíte, dostanete k němu Certificate of Conformity, obdobu velkého technického průkazu, a motocykl na dopravním inspektorátu přihlásíte. Další podmínkou je uzavření povinného ručení, s sebou pak musíte zmíněný technický průkaz vozit, na motocyklu mít registrační značku a na hlavě přilbu na moped.

Na cyklostezce nemáte co dělat

S takto upraveným elektrokolem a bez náležitostí zmíněných v bodě č. 1 nesmíte na cyklostezky a už vůbec ne na veřejné pozemní komunikace. Tím se vám prostor pro vychutnání si jízdy značně omezí.

Nebezpečný sobě i okolí

V žádném případě vás nepodceňujeme. Elektrokolo se ale úpravou stává rychlejším, vaše reakční doba však ne. Ačkoliv se tyhle úpravy plošně zatím nijak nekontrolují, v případě, že byste byli účastníky nehody, vás postih nemine.

Poškozování kola

V neposlední řadě elektrokola nejsou konstruována na rychlost 55 km/h. Nejen, že zkracujete život baterii, hrozí přehřátí motoru, ničení brzd a ve výsledku přijdete o záruku.

Za hodně peněz málo muziky

Taková úprava vás vyjde na 2-5 tisíc korun. Pokud si elektrokolo necháte upravit, nesplňujete zákonné podmínky a “těšit” se můžete na pokutu v řádu desetitisíců.

Porovnání (0)